Dieta a słuch – 4 czynniki, które wpływają na pogorszenie się słuchu

dieta a słuch, czynniki diety pozytywnie wpływają na słuchNie od dziś wiadomo, że to, co jemy ma bezpośredni wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Wiele składników pożywienia ma bowiem swoje własne, naturalne, prozdrowotne działanie, a wprowadzenie ich do codziennego jadłospisu umożliwia odstawienie dziesiątek suplementów w kolorowych kapsułkach. Analogicznie zatem, deficyt danej substancji bądź składnika, niedostarczanego wraz z jedzeniem lub przy pomocy suplementacji, powoduje mniej bądź bardziej odczuwalny uszczerbek na zdrowiu. Podobnie jest w przypadku słuchu. Prezentujemy więc 4 błędy w diecie, które wpływają na pogorszenie się słuchu.

 

  1. Jadłospis pełen węglowodanów o wysokim IG – wysoka glikemia posiłkowa może mieć negatywny wpływ na słuch, co zostało potwierdzone przez badaczy i naukowców z Australii. Z ich badania wynikło bowiem, że osoby przyzwyczajone do codziennego spożywania słodyczy i słodzonych napojów są bardziej narażone na wszelkie ubytki słuchu. Decyzja o rezygnacji z nadmiaru słodkości nie tylko pozwoli na osiągnięcie i utrzymanie niższej wagi ciała, lecz także pozytywnie wpłynie na narząd słuchu.
  2. Niska podaż kwasów tłuszczowych – niejednokrotnie potwierdzono już prozdrowotne działanie, wciąż zbyt rzadko spożywanych przez Polaków, kwasów tłuszczowych. Do listy licznych korzyści z ich przyswajania z powodzeniem można dopisać pozytywny wpływ na słuch. Amerykańscy specjaliści udowodnili bowiem, że jedząc tłuste ryby morskie dwa razy w tygodniu można znacznie zmniejszyć ryzyko wystąpienia problemów ze słuchem w podeszłym wieku.
  3. Deficyt witaminy B12 i kwasu foliowego – stałe niedobory tych dwóch substancji mogą skutkować pogorszeniem się słuchu w podeszłym wieku. Badania przeprowadzone w Holandii i Ameryce potwierdzają, że deficyt obu składników jest bezpośrednio związany z podwyższonym ryzykiem wystąpienia ubytku słuchu.
  4. Niedobór witaminy D – witamina D nazywana jest również witaminą życia, ponieważ pozytywnie wpływa na wiele procesów zachodzących w ludzkim organizmie. Dodatkowo znajduje się również w tłustych rybach, nic zatem dziwnego, że ona także ma pozytywny wpływ na słuch. Jej suplementacja jest szczególnie ważna w okresie jesienno-zimowym, kiedy poziom ekspozycji na promienie słoneczne znacznie spada.

Chęć zadbania o słuch to kolejny powód do planowania zdrowego, pełnowartościowego i bogatego w dobroczynne składniki naturalne jadłospisu. Sposób, w jaki się odżywiamy ma znaczenie – warto pomyśleć o tym jeszcze przed przysłowiową „szkodą”.

2018-08-21T21:43:45+00:0019 Styczeń, 2017|0 komentarzy

Gabinet Bródno

ul. Poborzańska 37, lokal 5U
03-368 Warszawa
tel: 22 831 10 31

Gabinet Praga-Pólnoc

al. Solidarności 53
(wejście od ul. Jagiellońskiej)
03-402 Warszawa
tel: 22 404 64 64

Gabinety Śródmieście

Gabinet Śródmieście I
al. Jana Pawła II 32
00-141 Warszawa
tel: 22 400 11 66

Gabinet Śródmieście II
ul. Tytusa Chałubińskiego 8
00-613 Warszawa
tel: 512 656 816

Gabinet w CM Bonifratrów

ul. Sapieżyńska 3
02-215 Warszawa
tel: 510 905 474

Aparaty Słuchowe Warszawa Aparaty słuchowe Warszawa
Uwaga! Strona Strefa Słuchu Aparaty Słuchowe korzysta z plików cookie (ciasteczka). Pliki cookie są niezbędne do poprawnego działania tej strony. Strona nie gromadzi żadnych wrażliwych danych użytkowników. Strona używa Google Analytics (tm) z włączoną opcją anonimowości adresów IP. Zgodnie z Polityką Prywatności dalsze korzystanie z naszej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, iż akceptujesz politykę stosowania cookies. Zagadzam się